Hamba Mu Berdoa Ya ALLAH..Amin

“Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasih... Ya Allah, sekiranya rezeki kami berada di langit, maka turunkanlah ia; jika ia ada di bumi, keluarkanlah ia; dan jika ia ada di dalam lautan, munculkanlah ia. Sekiranya rezeki kami ada di tempat yang jauh, dekatkanlah ia; jika ia sedikit, banyakkanlah ia; dan jika caranya sukar untuk sampai kepada kami, mudahkanlah ia, serta pindahkanlah rezeki tersebut kepada kami dengan Kemuliaan, Kepemurahan dan KebaikkanMu, dengan RahmatMu, Wahai Yang Maha Pengasihi diantara Yang Pengasih.”

Friday, January 3, 2014

APA ITU ALPHA LIPID SD2

Direka dengan bahan-bahan untuk menyokong keseimbangan gula darah, kekenyangan di antara waktu makan yang tetap dan jisim otot yang sihat, SDII membantu untuk mengekalkan berat badan yang sihat, sebahagian daripada program pengurusan berat badan yang termasuk perubahan diet dan senaman.

Satu campuran berkualiti tinggi yang komprehensif yang terdiri daripada protein soya bukan-GMO (75%), serat, ekstrak daun teh hijau, vitamin dan mineral.

Suplemen minuman SDII tidak mengandungi pemanis tiruan atau perisa dan membantu untuk memastikan bahawa tubuh anda mempunyai semua nutrien penting termasuk protein supaya lemak dibakar, sementara anda masih dapat mengekalkan jisim otot dan ketegangan.

Setiap hidangan menyediakan 10 gram protein yang boleh digunakan untuk keperluan harian anda.

UNTUK PEMBELIAN, BOLEH CALL/ SMS ke 0111 875 8311 / 013 9837195

(AZIZI)
HARGA PROMOSI RM160 (HARGA BISA RM180)
FREE SHAKER



Thursday, January 2, 2014

TESTIMONI ALPHA LIPID SD2 2014-1

TESTIMONI ALPHA LIPID SD2 - LIHATLAH PERUBAHAN BENTUK BADAN BELIAU HANYA DENGAN 3 TIN ALPHA LIPID SD2.. INSYALLAH.

**************************
-Tiada kesan kelaparan terlampau
-Tiada ketagihan kepada makanan berkarbohidrat dan manis
- Kawalan gula darah lebih baik
- Merangsang tindakbalas insulin yang lebih berkesan
- Lebih bertenaga (Tiada keletihan ketika berdiet)
- Memelihara jisim otot dan ton kulit (Tidak mengendur)

UNTUK PEMBELIAN, BOLEH CALL/ SMS ke 0111 875 8311 / 013 9837195

(AZIZI)
HARGA PROMOSI RM160 (HARGA BISA RM180)
FREE SHAKER

Tuesday, December 31, 2013

BERAT DARI 67KG KEKAL PADA 47KG & KELEBIHAN KANDUNGAN ALHALIPID SD2


BERAT DARI 67KG KEKAL PADA 47KG & KELEBIHAN KANDUNGAN ALHALIPID SD2
==========================
1) MEMPUNYAI TAMBAHAN EKSTRAK GREEN TEA
- Membantu meninggikan metabolisma
- Meningkatkan penggunaan tenaga
- Merangsang badan membakar lemak
- Bahan Antioksida yang kuat
- Pemeliharaan Jantung
- Antibacterial & Antiviral
2) MEMPUNYAI TAMBAHAN SERAT
=========================
- Membantu sistem penghadaman (melawaskan)
- Memberi rasa kenyang lebih lama (elak gastritis)
3) MEMPUNYAI FORMULA TINGGI PROTEIN
==========================
- Memperbaiki jisim otot
- Meningkatkan metabolisma
4) MEMPUNYAI ALPHA LIPID
====================
- Formula ALPHA LIPID untuk penyerapan nutrien2 dan vitamin yang lebih baik!
SEMUA INI BERFUNGSI UNTUK MENJADIKAN
**************************
-Tiada kesan kelaparan terlampau
-Tiada ketagihan kepada makanan berkarbohidrat dan manis
- Kawalan gula darah lebih baik
- Merangsang tindakbalas insulin yang lebih berkesan
- Lebih bertenaga (Tiada keletihan ketika berdiet)
- Memelihara jisim otot dan ton kulit (Tidak mengendur)

UNTUK PEMBELIAN, BOLEH CALL/ SMS ke 0111 875 8311
WHATSAPP KE 013 9837195
(AZIZI)
HARGA PROMOSI RM160 (HARGA BISA RM180)
FREE SHAKER

Friday, December 27, 2013

ALPHA LIPID SD2 HALAL

Alpha lipid SD2 adalah Halal

Adakah anda gemuk / obes? Jangan bimbang kerana anda tidak keseorangan. Berdasarkan statistik Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM), sebanyak 16.8juta rakyat Malaysia kini menghadapi masalah lebihan berat badan. Ia tidak hanya melibatkan kaum wanita, malahan turut melanda kaum adam.

Namun, lambakan produk pengurusan badan di pasaran membuatkan anda keliru untuk memilih produk yang selamat dan berkesan. Dengan pelancaran produk Susu Alpha Lipid SD2, persoalan tersebut tidak lagi menjadi masalah. Produk ini telah terbukti menurunkan sehingga 2-5kg dalam masa seminggu dan seterusnya mengekalkan berat ideal anda


UNTUK PEMBELIAN, BOLEH CALL/ SMS ke 0111 875 8311
WHATSAPP KE 013 9837195
(AZIZI)
HARGA PROMOSI RM160 (HARGA BISA RM180)
FREE SHAKER

Friday, December 20, 2013

PERLUKAH ANDA JADI BEGINI NAK BAKAR LEMAK??


Perlukah anda jadi begini untuk singkirkan lemak2 kesayangan anda?
Tak perlu lah susah2 untuk bazirkan kayu dan minyak tanah, simpanlah untuk kegunaan lain seperti membakar lemang. 

Hubungi kami untuk ingkir lemak.

UNTUK PEMBELIAN, BOLEH CALL/ SMS ke 0111 875 8311
WHATSAPP KE 013 9837195
(AZIZI)
HARGA PROMOSI RM160 (HARGA BISA RM180)
FREE SHAKER

TESTIMONI ALPHA LIPID SD2 TAHUN 2013

TESTIMONI ALPHA LIPID SD2 TAHUN 2013.



Ambil tindakan anda sekarang kerana lebih cepat anda bermula, lebih cepat anda lihat hasilnya! Kembalikan kecantikan dan penampilan anda kerana anda juga berhak mendapat pujian dan menjadi pujaan!

UNTUK PEMBELIAN, BOLEH CALL/ SMS ke 0111 875 8311 
WHATSAPP KE 013 9837195
(AZIZI)
HARGA PROMOSI RM160 (HARGA BISA RM180)
FREE SHAKER

Thursday, September 26, 2013

Cadangan Menu Untuk Mereka Yang Diet Alpha Lipid Sd2

Ini adalah contoh cadangan menu hidangan ketika anda menjalani program diet ALSD2. Anda perlu lebih bijak untuk memperbagaikan makanan anda (asalkan tidak mengambil lebih 35gm karbohidrat dalam 
sehari) supaya kita ada lebih banyak pilihan makanan dan tidak cepat jemu memakan makanan yang sama setiap hari.

Nikmatilah makanan kita sepenuhnya dan ubahlah cara makanan yang biasa dengan karbohidrat berlebihan kepada makanan yang rendah karbohidrat supaya kita dapat menurunkan berat badan dan tidak merasa lapar semasa berdiet.

SARAPAN PAGI
Makanan Utama
Pilihan 1. Telur setengah masak 2 biji dengan sedikit garam atau kicap asin.
Pilihan 2. Sup telur dengan daging ayam carik.
Pilihan 3. Telur goreng mata kerbau 2 biji dengan cili sos rendah karbohidrat.
Pilihan 4. Telur omelette dengan cheese serta cendawan.
Pilihan 5. Daging burger 2 keping digoreng dengan telur.

Sayuran
Pilihan 1. Tomato cherry 5 biji
Pilihan 2. Sayur campur masak tumis (1 cawan)
Pilihan 3. Kobis (1/2 cawan)
Pilihan 4. Salad / Lettuce (1 cawan)
Pilihan 5. Brocolli (1/2 cawan)

Minuman
Minum air kosong 500ml atau teh hijau 500ml

MAKAN TENGAHARI
Makanan Utama
Pilihan 1. Ikan kukus 1 ekor berempah
Pilihan 2. Ayam gorng 2 potong dengan 2 keping tauhu
Pilihan 3. Daging cincang goreng dengan sos soya
Pilihan 4. Ayam cincang tumis dengan halia
Pilihan 5. Gulai kuning 2 biji telur itik

Sayuran
Pilihan 1. Tumis bendi, cendawan dan bawang (1 cawan)
Pilihan 2. Brocolli tumis dengan udang (1 cawan)
Pilihan 3. Terung dan asparagus kukus berempah (1 cawan)
Pilihan 4. Tumis celery dan udang (1 cawan)
Pilihan 5. Tomato 1 biji (sederhana)

Minuman
Minum air kosong 500ml atau teh hijau 500ml

MAKAN MALAM
Makanan Utama
Pilihan 1. Lamb chop dengan sos rendah karbohidrat
Pilihan 2. Steak dengan sos rendah karbohidrat dan asingkan kuah dalam hidangan
Pilihan 3. 2 ekor ikan goreng tumis bercili
Pilihan 4. Sup kambing/daging/ayam 1 mangkuk
Pilihan 5. Sate ayam/daging/ dan timun serta kurangkan kuah kacang dan tanpa nasi impit (15 cucuk)

Sayuran
Pilihan 1. Brocolli rebus (1 cawan)
Pilihan 2. Ulam sayur campur (1 cawan)
Pilihan 3. Kangkung tumis (1 cawan)
Pilihan 4. Bayam rebus (1/2 cawan)
Pilihan 5. Asparagus goreng (10 batang)

Minuman
Minum air kosong 500ml atau teh hijau/herba 500ml

SUPPER
Makanan Pilihan
Pilihan 1. Telur rebus 2 biji
Pilihan 2. Sup bebola ikan (3 biji, 1 cawan)
Pilihan 3. Tauhu bakar 2 keping & sotong kangkung (asingkan kuah manis)

Minuman
Minum air kosong 500ml atau teh hijau/herba 500ml

SNEK
Makanan Pilihan
Pilihan 1. Tempe goreng ikan bilis (1/2 cawan)
Pilihan 2. Sosej rebus 2 biji
Pilihan 3. Nugget ayam goreng 3 biji

Minuman
Minum air kosong 500ml atau teh hijau 500ml

Wednesday, July 3, 2013

Panduan Diet Alpha Lipid Sd2

Persediaan yang mantap sebelum berdiet dan kurus bersama SLIM DIET 2
Kenapa orang yang nak kawin, org yg nak pegi dinner kalau nak kurus cepat aje turun nye? Yang kita ni..asyik-asyik gagal. Asyik2 gagal..berbagai-bagai produk guna. beribu-ribu duit abis hanya untuk kurus. Tu pun masih gagal lagi...kenapaaaaaa!!!!!

Sebabnya hanya 1. Kita tak ada matlamat. Kita ingat produk kurus tu produk ajaib. Kita makan mcmana pun tetap kurus. Salah tu!!

Nak diet ni kita tak boleh diet dengan cara membabi buta, maksudnye, hari ni nak diet, esok taknak, kejap on, kejap off, ( Diet SLIM DIET 2 (SD2) memerlukan masa 2 hari untuk menghilangkan gula dalam badan, so tidak boleh nak on & off diet ANDA ok!)


Panduan utk buat persediaan yang mantap sebelum berdiet:
  • 1. Target - berat yang kamu inginkan dan masa yang diperlukan. penting!! ada segelintir yang berdiet,, minggu ni diet, minggu depan tak mahu diet, ALASANNYA.. .'ada rumah terbuka la, kenduri la, orang belanja makan la (makan free memang sedap).. memang makin bertambahlah "KG" ANDA.

  • 2. Cari ILMU - Kena kaji jenis diet yang anda ingin lakukan, cari la apa saja MAKLUMAT yang ada kena mengena dengan diet yang anda ingin lakukan, contohnya diet Atkins, diet SD2 ada persamaan dengan diet Atkins, jadi anda boleh cari maklumat pasal ketosis, air kosong, khasiat telur, dan sebagainya. Carilah apa saja tentang diet, apa2 kita nak buat, kena ada ilmu, baru boleh berjaya.

  • 3. Berfikir secara positif - Saya perhatikan ada sesetengah orang yang dah berjaya kurangkan saiz badan, bila saiz badan dah kecil, tapi takut nak buat baju atau beli baju saiz kecil..takut gemuk balik!! (patut ke kita berfikir macam ni?? sedangkan kita mempunyai azam untuk kurus??) kalau boleh jangan ada pemikiran seperti itu, cuba berazam "aku takkan pakai baju ni lagi" kalau boleh buang je baju-baju tersebut. if berkenan satu baju ni, tapi tiada saiz besar, mulakan beli saiz yg kecil sikit, janji boleh pakai dan fikirkan satu hari nanti anda akan dapat memakai baju tersebut dengan selesa (pasti anda akan tersenyum dan lebih bersemangat)

  • 4. Abaikan MULUT ORANG - Bersedia untuk menerima pelbagai kritikan, kutukan, atau kata-kata yang buat anda tidak bersemangat. Kita perlu ambil kritikan, kutukan serta sebagainya yg sering kita dengari sebelum ini, dengan beralih kepada pemikiran positif ambil sebagai iktibar, kata-kata perangsang, kata-kata semangat untuk membakar semangat ANDA untuk maju ke hadapan dan menurunkan berat badan yang anda idamkan.
So, TETAPKAN MATLAMAT yang kita nak kurus, sihat dan cantik untuk keluarga...!! Dan jdkan ALSD2 ni solusi diet terakhir anda!! Gd Luck u'olls!! Jgn lupa PM/sms/whatsapp saya utk maklumat lanjut : 019-9837195 (azizi)

Monday, June 24, 2013

Testimoni Alpha Lipid Sd2

Pelbagai testimoni ALSDII yg dapat kita saksikan setiap hari.. Jgn berlengah lagi.. Ambil langkah sekarang utk mengubah penampilan diri anda, dan yg penting utk mengelakkan sebelum datangnya penyakit2 yg xdiingini dari menyerang.. 

BELI SEKARANG PADA HARGA PROMOSI RRM160/TIN. HARGA BIASA RM180. 
SHAKER, BUKU PANDUAN DAN PENGHANTARAN PERCUMA.
CALL/ SMS 013 9837195 (AZIZI) 

Sunday, June 23, 2013

TIPS DIET ALPHA LIPID SD2



Asyik cakap pasal produk jer..kali ni saya nak cerita, kenapa berat tak turun..... bukan produk Slim Diet2 yang tak jadik, tapi sebenarnya kesalahan yang tak disedari menyebabkan berat kita tak turun..

... ✿⊱╮Pertama:Air...


Air memainkan peranan yg penting untuk memastikan kita sentiasa segar dan amat membantu dalam penurunan berat badan kerana air boleh membantu untuk meningkatkan metabolisma tanpa sebarang nutrisi...... maksudnya.. air ni kosong nutrisi, tak ada carbs, atau lain-lain... jadi, rugi lah kalau kita minum air kurang.. belum lagi kira untuk buah pinggang... sebab tu jangan sesekali kurang air.. 4-5 gelas sebelum makan sudah mesti..

✿⊱╮Kedua: Tidak cukup makan..


Ishhh, mane boleh macam ni, makan mesti cukup. Berapa kali nak cakap, jangan skip makan.. jangan berlapar... ada yang sampai sakit2 kepala pasal tak makan, ni dah salah... makanan yg cukup juga dapat memastikan badan kita tak masuk satu mode yg amat dikenali dalam diet, iaitu mode lapar. Kalau makanan yg kita makan mencukupi, ini dapat memastikan kadar metabolisma kita sentiasa tinggi... tambah lagi dengan exercise, lagi la tinggi...

✿⊱╮Ketiga: Karbohidrat tersembunyi...


Ini biasanya datang daripada kuah yang kita tak perasan ada carbs yang tinggi.. sila check bab kuah ye...plus, kita mesti baca label betul-betul...teliti betul-betul kandungan karbohidrat tu.. yang pasti kita tak boleh ambil karbo lebih drp 35gm sehari kalau betul-betul nak kurus..

✿⊱╮Keempat:Yang pasti SLIM DIET 2 wajib di ambil 2 scoop 4x sehari..


pasal ada yang nak jimat dengan mengambil 3x sehari sahaj.. so macam mana nak turun cepat kalau dos kurang.. tak yah jimat lah.. nak turun berat cepat ke lambat..?? lepas tu complain kata SD2 tak berkesan..

JAdiiiii.. mulai hari ini.. pastikan keempat-empat tips tu buat betul-betul.. barulah dapat bentuk badan idaman.. . INGAT MATLAMAT ANDA!!!...." KENAPA AKU NAK TURUNKAN BERAT BADAN?

UNTUK PEMBELIAN, BOLEH CALL/ SMS 013 98371995 (AZIZI)
HARGA PROMOSI RM160 (HARGA BIASA RM180)
PERCUMA PENGHANTARAN, SHAKER DAN BUKU PANDUAN DIET.

Monday, June 17, 2013

PROGRAM DIET ALPHA LIPID SD2

Alpha Lipid SDII akan memastikan anda sentiasa ceria dan sihat walafiat.


Program Alpha Lipid SDII keluaran terbaru New Image mempunyai pelbagai variasi makanan yang dibolehkan. Anda boleh memulakan hari anda dengan bersarapan jus tomato, telur dan cendawan, diikuti makan tengahari salad ayam, keju dan avacado. Manakala makan malam anda boleh mengambil stik panggang bersama kebab sayuran dan salad.

Menarik bukan? Malah apa yang lebih menarik selepas satu minggu anda akan hilang 2-4 kilo dan mungkin lebih dalam beberapa kes.
Alpha Lipid SDII ini dijayakan oleh dua orang doktor di Harvard Medical School dan diselidik dengan baik untuk memastikan penurunan berat badan adalah cepat, selamat dan tidak perlu berlapar.

Dengan Program Alpha Lipid SDII, anda menerima sumber protin berkualiti tinggi yang baik setiap hari untuk memastikan berat yang turun hanyalah lemak bukan jisim badan. Jika jisim badan turun, kulit akan kendur, menyebabkan penuaan tetapi dengan minuman protin Alpha Lipid SDII, anda mengekalkan otot dan tona kulit yang baik. Nampak cantik dan rasa lebih sihat.

Diet anda dibekalkan dengan minuman protin Alpha Lipid SDII yang dicampurkan air, menjadi minuman yang sedap setiap kali makan. Ia membekalkan sumber vitamin, mineral dan fiber dalam setiap goncangan Alpha Lipid SDII.

Bukan sekadar diet, Alpha Lipid SDII juga adalah sistem pendidikan yang memogramkan semula pemikiran anda tentang makanan. Anda akan belajar lebih tentang pembahagian makanan, kandungan makanan dan cara menyediakan makanan berkualiti tinggi menggunakan bahan-bahan di dalam peti sejuk.

UNTUK PEMBELIAN, BOLEH CALL/ SMS/ WHATSAPP KE 013 9837195 (AZIZI)
HARGA PROMOSI RM160 (HARGA BISA RM180)
FREE SHAKER, KETONE STICK DAN BUKU PANDUAN DIET,

Sunday, June 16, 2013

MAKLUMAT PENTING TENTANG DIET ALPHA LIPID SD2

1. Tidak boleh BERLAPAR! WAJIB MAKAN!
2. bila dah capai berat ideal, TIDAK PERLU Maintain Minum SD2!

Pelan Pemakanan semasa DIET 


Semasa 2 Minggu Induction:

1.) Elakkan nasi, mi, mihun, laksa, laksang, spagetti, fettucini, vermicelli, kuew tiau dan yang sebangsa dengannya.

2.) Elakkan Roti, roti berserat, roti bun, roti boy, roti canai, roti jala, roti bakar, roti pastries dan apa-apa yang sebangsa dengannya.

3.) Elakkan Gula - gula pasir, gula melaka, gula merah, madu, gula-gula dan apa-apa yang bergula tinggi.

4.) Elakkan Buah-buahan (lepas 2 minggu baru makan berpada-pada).

5.) Elakkan minuman bergula, jus buah-buahan, air bergas (coke, Pepsi, 100plus, etc), kurangkan pengambilan kopi!

6.) Elakkan snek seperti Twisties, biskut manis, nachos, popcorn, jeruk manis.

7.) Elakkan segala bentuk kacang untuk 2 minggu.

8.) Elakkan makanan berproses seperti kentang goreng, bebola ikan, bebola sotong.

9.) Elakkan makanan bertepung seperti kek, biskut, kuih-muih.

Boleh Makan:

1.) Ayam - panggang, steam, bakar, sup, satay, digoreng tanpa tepung.

2.) Semua ikan - sama macam ayam, boleh grill, steam, goreng tanpa tepung. Tak kira ikan salmon, pari, tenggiri, terubok, ikan bilis.

3.) Semua daging - rusa, lembu, kambing - buat steak, satay grill, sup ekor, daging bakar, disalai... asalkan halal.

4.) Udang - bakar, tomyam, goreng dengan cili boh. Elakkan sotong kerana karbohidrat tinggi.

5.) Sayur, terutamanya sayur hijau. Kurangkan lobak merah, elakkan kentang. Lagi hijau, lagi bagus, macam sawi, bayam, salad, timun.

6.) Keju jenis cheddar, mozarella, parmesan. Limit kepada 2-3 keping sehari.

7.) Air kosong, air mineral -minum 8 gelas atau lebih sehari untuk elakkan sembelit.

8.) Burger? Buang roti bun atas dan bawah, makan daging burger dengan sayur dan mayonis kat dalam je...

9.) Pizza? Makan topping sahaja.

10.) Makan supplement dan vitamin seperti spirullina dan multi-vitamins untuk menambahkan lagi tenaga dan kuatkan daya ketahanan badan.

Jangan lupa makan sarapan, tengahari dan makan malam. Makan malam sebelum jam 9 malam. Jangan ponteng makan"!!





























Semua yang di atas..boleh makan semasa ber'alsd2'
PEMBELIAN, BOLEH CALL/ SMS / WHATSAPP KE 013 9837195 (AZIZI)
HARGA PROMOSI RM160/TIN (HARGA BIASA RM180)
PERCUMA SHAKER DAN DELIVERY CHARGES.

Saturday, June 15, 2013

TESTIMONI ALPHA LIPID SD2

Xpasal2 dah turun 30kg & dah blh melaram pun.. & kalau kita tgk jgk, testimoni2 sd2 ni, selain slim & xgelebeh, kulit jugak dah jadi cantik glowing gitu,sbb dah ada collagen trsendiri dlm soya brkualiti tggi kita ni.. 

Jadi, apa kata raya ni kita cuba merealisasikan impian yg selama ini trpendam tu.. Jom cuba prgram diet ALSDII yg mudah & senang ni.. Contact/pm/sms/whatsapp 013 9837195 konsultasi percuma ok.. :) 

 
HARGA PROMOSI JUNE RM160/TIN (TERHAD 30 TIN SAHAJA, SAPE CEPAT DIA DAPAT)
FREE POSTAGE DAN SHAKER
AZIZI - 013 9837195.

Wednesday, June 12, 2013

PANDUAN DIET ALPHA LIPID SD2


Adakah anda bersedia untuk melakukan diet SD2 ?  Berikut adalah peraturan-peraturan penting ketika berdiet SD2 dan ingatlah peraturan-peraturan ini seolah-olah nyawa anda tergantung kepadanya.

1. JANGAN MENINGGALKAN WAKTU MAKAN. (DO NOT SKIP MEALS)
Makan 3 kali sehari dengan saiz sederhana atau 4 atau 5 kali dengan size yang kecil.

2. JANGAN TIDAK MAKAN MELEBIHI 6 JAM PADA WAKTU KITA JAGA.
(DO NOT GO MORE THAN SIX WAKING HOURS WITHOUT EATING)

Anda juga boleh mengambil snek setiap 4 jam atau apabila anda lapar.

3. MAKAN PROTIEN YANG CUKUP. (EAT ENOUGH PROTIEN)
Makan protien dalam bentuk lauk-lauk seperti ikan, daging, telur, ayam, itik, makanan laut  dan seumpamanya dan makanlah sehingga anda kenyang dengan selesa dan bukan terlalu kenyang. Suplemenkan dengan memakan SD2 sebanyak 2 skop setiap kali sebanyak 4 kali sehari.

4. JANGAN MAKAN MELEBIHI 35 GRAMS KARBOHIDRAT SETIAP HARI.
(EAT NO MORE THAN 35 GRAMS A DAY OF NET CARBS)

Pada fasa induksi atau 2 minggu pertama, anda boleh bermula dengan 20 gram net karbohidrat setiap hari. Kemudian pada fasa selanjutnya anda  boleh mengambil sehingga 35 gram net karbohidrat setiap hari. Setiap orang mempunyai Kadar Karbohidrat Yang Kritikal untuk membakar lemak dan pastikan kadar yang sesuai untuk tubuh anda jika pembakaran lemak masih belum lancer. Sebenarnya 35 grams net karbohidrat itu sudah terkandung didalam kabohidrat yang ada didalam sayuran hijau yang kita makan. Kita juga boleh makan produk yang rendah kuantiti karbohidrat atau karbohidrat tersembunyi asalkan tidak melebihi had 35 gram karbohidrat setiap hari.

5. JANGAN MAKAN APA-APA JENIS BUAH-BUAHAN, ROTI, PASTA, BIJIRIN, SAYURAN BERKANJI, KEKACANG ATAU APA-APA MAKANAN YANG DIPERBUAT DARI TEPUNG DAN GULA KETIKA BERDIET.
(EAT ABSOLUTELY NO FRUIT, BREAD, PASTA, GRAINS, STARCHY VEGETABLES, LEGUMES OR ANYTHING MADE WITH FLOUR OR SUGAR DURING THE WEIGHT LOSS PROGRAM)

6. Minum sekurang-kurangnya 2 litre air kosong setiap hari.
(Drink at least 2 litre of water everyday)

7. Hindari minuman berkafein seperti cofee, tea dan minuman ringan dan bergas.
(Avoid caffeine in the form of coffee, tea and soft drinks)
Meminum kafein akan menyebabkan kandungan gula didalam darah yang tidak stabil dan akan membuat anda ketagih gula.

8. Kira setiap paket pemanis tiruan sebagai 1 gram net karbohidrat.
(Count each packet of artificial sweetener as 1 gram of net carbs)
Gunakanlah sucralose (splenda), saccharin (sweet 'n low) atau acesulfame-k (sweet one) sebagai pemanis makanan sekiranya perlu. Stevia adalah lebih organik dan semulajadi.

9. Apabila anda makan diluar, maka berhati-hatilah dengan karbohidrat yang tersembunyi.
(When you eat out, watch for hidden carbs)
Tepung gandum, tepung jagung dan gula adalah intipati didalam kuah (gravies), sos dan dressings.

10. Jangan menyangka semua makanan mempunyai karbohidrat yang rendah.
(Dont assume any food is low in carbohydrate)
Pastikan anda membaca label pemakanan tersebut dan berapa jumlah karbohidrat makanan tersebut. Sila rujuk kuantiti karbohidrat pada setiap pack makanan atau gunakanlah pengira gram karbohidrat (carbohydrate gram counter).

Apabila anda bermula dengan diet SD2, lakukan dengan bersungguh-sungguh pada 2 minggu pertama setiap peraturan-peraturan yang telah dinyatakan untuk berjaya. Lakukanlah dengan sepenuh hati dan jiwa setiap peraturan-peraturan tersebut sebelum anda melakukan versi peraturan anda sendiri.

Monday, June 10, 2013

Kenapa Diet Gagal??



Ada pelbagai sebab yang mendorong seseorang memelihara berat badannya.Golongan remaja melakukannya untuk penampilan diri, manakala golongan dewasa pula untuk kesihatan diri.
Apa pun sebabnya, memiliki berat badan ideal banyak manfaatnya. Berdiet dengan tidak disertakan disipilin dan motivasi yang kuat sering kali menemui kegagalan.Oleh itu, kenalilah perkara-perkara yang menggagalkan aktiviti berdiet anda.
Lapar
Apabila rasa lapar yang mengisyaratkan tubuh memerlukan makanan muncul, biasanya anda akan makan berat dengan beranggapan bahawa tindakan itu tidak melanggar disipilin berdiet. Sebenarnya, perbuatan ini akan mengganggu aktiviti 
berdiet anda.
Tergoda
Anda selalunya tidak dapat menegah diri daripada menerima pelbagai jenis makan yang biasanya menghidangkan makanan yang lazat.Godaan inilah yang biasanya sukar dielakkan.
Menebus
Istilah ini paling tepat menggambarkan perasaan yang sering muncul setelah anda mengaut hasil yang memuaskan daripada aktiviti berdiet anda. Lantaran itu, anda akan menebus nafsu makan selama ini dengan melahap segala jenis makanan yang ada. Dengan mudahnya berat badan lama kembali semula mungkin lebih teruk berbanding dulu.
Disiplin Waktu
Anda yang tidak berpegang teguh kepada disiplin waktu iaitu hanya makan pada waktu yang sepatutnya sahaja yakni pada waktu pagi, tengah hari dan malam juga akan menggagalkan aktiviti berdiet anda.
Menu Seimbang
Menu seimbang mengelakkan anda daripada tertumpu kepada sejenis zat makanan sahaja seperti karbohidrat, protein dan lemak. Zat-zat ini jika diambil berlebihan akan menggemukkan anda, jadi gagallah aktiviti berdiet anda. Selain itu, pengambilan gizi yang tidak seimbang menyebabkan anda mudah sakit
UNTUK PEMBELIAN ATAU PERTANYAAN, BOLEH SMS/CALL/WHATAPPS KE 0139837195 (AZIZI)
HARGA PROMOSI RM160/TIN (NORMAL PRICE RM180)
FREE POSTAGE DAN SHAKER.

Sunday, June 9, 2013

CARA PEMAKANAN ALPHA LIPID SD2



Tiada peraturan rumit untuk dituruti ketika mengambil SD2. Cara minum SD2 amat mudah seperti berikut:-
0. Goncang tin SD2 anda sebelum dibuka. Sebahagian kandungan khasiat makanannya mungkin mendak semasa penghantaran.

1. Campurkan 2 skop SD2 kedalam lebih kurang satu gelas atau 200 – 250 ml air sejuk, kacau atau goncang sehingga larut dalam gelas atau shaker dan minum.

2. Minum sebanyak 4 kali sehari diselang-selikan dengan waktu sarapan pagi, makan tengah hari dan makan malam. Contohnya begini;
    (i) Bangun waktu pagi kita minum SD2 ,lepas itu kita sarapan pagi.
    (ii) Sebelum makan tengah hari ambil SD2, kali kedua dan kemudian makan tengahari  seperti biasa.
    (iii) Sebelum makan malam kita boleh mengambil SD2, sekali lagi dan makan malam seperti biasa.
    (iv) Kali keempat boleh ambil SD2 waktu minum petang atau sebelum tidur.
* Semuanya 4 kali sehari dan boleh disesuaikan mengikut program harian kita supaya kita tidak berlapar dan perut sentiasa kenyang.

3. Boleh mengambil SD2 ketika sebelum atau selepas makan.

4. Sekiranya anda berpuasa, masih perlu mengambil SD2 sebanyak 4 kali sehari dengan jadual yang bersesuaian ketika berpuasa.Atau Juga boleh buat 3 kali :-
( i )  Waktu Sahur – 3 Scoop
( ii ) Waktu berbuka – 3 Scoop
( iii) Waktu sebelum tidur – 2 Scoop
Yang paling peting ialah dos cadangan itu adalah wajib 8 Scoop dalam sehari.

5. Pada waktu sarapan, makan tengahari dan makan malam pula jangan mengambil makanan berkabohidrat dan bergula termasuk air yang manis serta berkafein dan juga buah-buahan. Makan lauk-lauk sahaja, semua jenis sup & tomyam.

6. Boleh memakan sayuran-sayuran hijau dan juga tomato.

7. Minum air sekurang-kurangnya 2 liter sehari atau lebih lagi. Lagi banyak minum lagi baik.

8. Anda perlu tahu Keperluan pengambilan KARBOHIDRAT yang badan kita perlukan hanya 35 gram dalam sehari, selebihnya akan jadi lemak tersimpan dalam badan.
UNTUK PEMBELIAN, BOLEH SMS/CALL/ WHATAPPS   KE 013 9837195 (AZIZI)
HARGA PROMOSI RM160, HARGA BIASA RM180 (JIMAT RM20)
FREE POSTAGE & SHAKER.

Saturday, June 8, 2013

Info Bagaiman Alpha Lipid Sd2 Bertindak

Pertama sekali:
Anda perlu kurangkan karbohidrat dan makanan/ minuman manis
 Badan anda ada 2 sumber tenaga:
Makanan yang anda makan dan lemak dalam badan anda
 
Apabila karbohidrat tiada:
Badan akan membakar lemak dalam badan anda sebagai sumber tenaga
 Alpha Lipid SD2 pula akan berfungsi sebagai:
'Booster' (pemangkin) untuk meningkatkan tahap metabolisma anda
 Jadi, kadar pembakaran lemak oleh badan anda akan turut meningkat!
Secara mudahnya...

Alpha Lipid SD2

Metabolisma Badan Tinggi , Pembakaran Lemak Tinggi,

Berat Badan Turun Dengan Cepat!

Formula kandungan ALSD2 seperti:
Ekstrak Daun Teh Hijau, Serat, Alpha Lipid dan Protein inilah yang menjadi rahsia kepada kesan penurunan berat badan anda.
 Malahan, lemak anda dibakar secara:
Semulajadi, selamat dan bukan secara paksaan!


*Disclaimer: Kadar penurunan berat badan anda mungkin berbeza daripada individu lain kerana tahap metabolisma badan setiap individu adalah berbeza mengikut jantina, umur dan kecekapan sistem badan.

Monday, June 3, 2013

Testimoni Alpha Lipid Sd2..Turun 26kg Dalam 3 Bulan

Testimoni lagi!!!!!! ALPHA LIPID SLIM DIET 2



*Lost 26KG dlm 3 bulan dengan ALPHA  LIPID SD2
*Dah stop 2 bulan- berat maintain
*Seluar saiz 48, now dah 40
*Ambil insulin selama 6bulan, now doctor dah suruh stop sebab bacaan diabetes 15/16 dah stabil> 5/6

CONGRATS & ALHAMDULILLAH!!

BIZ PREVIEW 9/1/2013
Abg Bob Hisham turun 26KG dlm masa 3 bulan, dan skrg dah stop 2 bulan. Berat masih maintain..dulu seluar pinggang size 48 skrg dah turun size 40. Sudah ambik insulin selama 6 bulan dan skrg Alhamdullilah doktor suruh stop insulin..sbb bacaan diabetes 15/16 setiap hari skrg dah stabil 5/6. Alhamdulillah!!

Sunday, June 2, 2013

Alpha Lipid Sd2 Dalam Sachet

Alpha Lipid SD2 Sachet

Terbaru dari ladang....Alpha Lipid SD2 Sachet khas untuk anda yang suka travel. Nak bawa gi ofis pun senang orang tak nampak kan2?. Anda boleh pack siap2 berapa paket yang anda ingin bawa. So anda tak perlu lagi mengusung setin Alpha Lipid SD2 ke mana2. Nak simpan pun senang.....boleh masuk dalam bag tangan or bag laptop or bag apa2lah yang anda bawa ke pejabat.

Order telah dibuka sekarang! Anda boleh buat order bila2 masa kerana stok talah berada di HQ sejak 11 Mei hari tu. Jika anda berminat nak order boleh hubungi azizi 012 9042133.

HARGA: RM200

*Free Postage
* Free Shaker
* Free Booklet

Thursday, May 30, 2013

Alpha Lipid Sd2 Sangat BERKESAN & EFEKTIF

Kini Alpha Lipid SD2 telah terbukti sangat berkesan dan efektif...satu fenomena baru untuk program diet. Ramai testimoni testimoni yang telah berjaya dengan program ini hinggakan menjadi perbualan semua orang terutamanya yang ingin menjadi kurus semula.....kalau tak berkesan masakan anda boleh dengar mengenai Alpha Lipid SD2 dan masuk ke laman blog ini untuk mengetahui lebih lanjut mengenai produk ini....

Jangan tunggu lagi.. percaya dan yakinlah kerana anda juga mungkin akan menjadi testimoni Alpha Lipid Sd2 yang seterusnya!

Ikut sahaja Panduan simple di bawah..




 
SATU-SATUNYA PROGRAM DIET YANG ANDA BOLEH PANTAU TAHAP PEMBAKARAN LEMAK DALAM BADAN ANDA!


Alpha Lipid SD2 adalah satu program diet yang berasaskan kepada Ketosis iaitu proses semulajadi pembakaran lemak kepada tenaga.

Oleh itu, tahap pembakaran lemak boleh diukur dengan menggunakan KETONE STRIP /KETO STICK.

Masa terbaik untuk melakukan pemeriksaan adalah pada hari ke-3 hingga hari ke-7 pengambilan Alpha Lipid SD2.




































Apabila anda diet dengan Alpha Lipid SD2, kita akan mengurangkan pengambilan karbohidrat (gula dan kanji), badan anda akan menguraikan lemak semulajadi untuk mendapatkan tenaga. 

Jumlah maksimum karbohidrat (gram) yang diambil untuk sehari dipanggil Critical Carbohydrate Level for Losing (CCCL). Apabila lemak diuraikan, Keton akan dihasilkan dan proses ini dinamakan Ketosis. Kehadiran Keton diuji dengan dengan strip di atas...so pastikan anda dapat warna pink semasa program ini kerana ia menunjukkan pembakaran lemak sedang berlaku...yahooo......

Monday, May 27, 2013

Wednesday, March 27, 2013

Alpha Lipid Sd2 diet Tanpa perlu Berlapar

Alpha Lipid SD2 tercipta daripada hasil kajian sekumpulan ahli perubatan dari Harvard Medical University iaitu Dr. George Cahill dan Dr. George Blackburn.
Produk ini merupakan campuran berkualiti tinggi yang komprehensif, terdiri daripada:
Formula Alpha Lipid SD2
Alpha Lipid SD2 juga tidak mengandungi pemanis tiruan, dan ia membantu untuk memastikan tubuh anda mempunyai nutrien penting termasuk protein. Ini penting untuk mengekalkan jisim otot dan ketegangan kulit anda walaupun lemak anda sedang dibakar dengan optimum!
Program Alpha Lipid SD2 adalah program pengurusan badan pertama yang mengamalkan teknik diet tanpa perlu berlapar, di mana anda WAJIB makan tanpa perlu meninggalkan rutin pemakanan harian anda. Oleh itu, anda tidak akan merasa letih dan lesu sebaliknya anda lebih bertenaga walaupun proses pembakaran lemak berlaku.

Sunday, March 24, 2013

Alpha Lipid Sd2 Produk Terunggul

Sebab itulah kami membina laman web ini, semata-mata untuk membantu menyelesaikan masalah berat badan anda tanpa mengira siapa anda..!

Setelah sekian lama ia menjadi rahsia kepada penurunan berat badan kami, kini sudah tiba masanya untuk kami membongkarkannya kepada anda! Maka kami dengan berbesar hatinya memperkenalkan...
RAHSIA pelangsingan badan terunggul, yang telah merubah hidup ribuan pengguna yang menghadapi masalah OBESITI, keegemukan dan lebihan berat badan...

ALPHA LIPID SD2!


Alpha Lipid SD2

Produk pelangsingan badan yang terkenal dari New Zealand kini telahpun menembusi pasaran Malaysia!
Alpha Lipid SD2 adalah keluaran syarikat New Image Asia yang telah bertapak selama lebih 21 tahun di pasaran dan ia terbukti berjaya menurunkan berat badan secara semulajadi, selamat dan berkesan..!

Saturday, March 23, 2013

Ketostick Mesti Warna Pink

Selamat sejahtera kepada para pembaca setia..

Seperti yang kita  ketahui, program diet Alpha Lipid Sd2 merupakan program diet pengurusan berat badan TANPA BERLAPAR. Alpha Lipid SD2 juga merupakan program diet yang pertama yang membolehkan anda melihat progress dan keberkesanan produk pada diri anda. 



KEPENTINGAN KETOSTICK KEPADA ALPHA LIPID SD2


Ketostick merupakan suatu alat untuk mengesan kehadiran lemak yang terurai (ketone) dalam urine, hasil daripada proses pembakaran lemak yang dipanggil ketosis. Ketostick merupakan suatu elemen penting dalam program diet Alpha Lipid SD2 bagi memastikan bahawa badan anda sedang membakar lemak ataupun tidak.

Jadi bagaimana untuk mengetahui keputusan bagus atau tidak?


Anda perlu memastikan hasil ujian ketostick anda berwarna pink (merah jambu) seperti dalam gambar di atas. Anda sudah boleh bermula seawal hari ke-3 pengambilan Alpha Lipid SD2. Jika anda berjaya, bermaksud badan anda sedang membakar lemak pada kadar yang paling ideal. Anda perlu teruskan sahaja cara anda berdiet dan pemakanan harian anda.

Namun, jika anda mendapat warna putih atau ungu, anda perlu memperbetulkan semula kadar pengambilan karbohidrat anda sehinggalah anda mendapat keputusan positif (warna pink) pada ujian air kencing anda. Jika anda tidak mendapat warna pink, maka ianya satu pembaziran kepada wang ringgit kerana anda mungkin tidak mendapat keputusan yang memberangsangkan.

Dapatkan produk Alpha Lipid SD2 yang original daripada kami dengan menghubungi 012 9042133 (AZIZI). Kami adalah pengedar dan konsultan yang bertauliah bagi seluruh negara.

P/s: Ribuan pengguna menjadi kurus dengan cepat dan terkejut dengan hasil penurunan berat/ saiz badan dari minggu pertama lagi. Yang lebih penting, penurunan berat badan yang cepat ini dijamin selamat, tiada kesan gebehan serta tiada kesan yo-yo. Biasa berlaku pada diri anda bukan...?

Tuesday, March 12, 2013

Testimoni Alpha Lipid Sd2

Komen pengguna..

 My new looked!! Hanya dengan 5tin Alpha Lipid SD 2, saya telah berjaya mendapatkn berat ideal..Ok x??hasil yg sgt2 berbaloi2..seronokkn..lalalalaa..kerana diriku amat berharga..thank u Alpha Lipid SD 2 kerana telah mnyelamatkn mslah KEGEMUKANKU..alhamdulillah..




Dirimu Begitu Berhargakan..so,jom cuba SD2 hari ini..jadilah seperti kami yg telah berjaya mendapat berat badan ideal. Kami boleh..anda pasti boleh..call @ SMS saya di 012 9042133 AZIZI