Hamba Mu Berdoa Ya ALLAH..Amin

“Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasih... Ya Allah, sekiranya rezeki kami berada di langit, maka turunkanlah ia; jika ia ada di bumi, keluarkanlah ia; dan jika ia ada di dalam lautan, munculkanlah ia. Sekiranya rezeki kami ada di tempat yang jauh, dekatkanlah ia; jika ia sedikit, banyakkanlah ia; dan jika caranya sukar untuk sampai kepada kami, mudahkanlah ia, serta pindahkanlah rezeki tersebut kepada kami dengan Kemuliaan, Kepemurahan dan KebaikkanMu, dengan RahmatMu, Wahai Yang Maha Pengasihi diantara Yang Pengasih.”

Thursday, October 6, 2011

Info Diet Sd2 - Jangan Berdiet Macam Beruang

Program diet SD2 memerlukan kita sentiasa kenyang dan tidak berlapar. Apabila kita kenyang, maka metabolisma kita berfungsi secara optimum untuk membakar lemak yg terkumpul. Apabila kurang makan, pembakaran lemak kita menjadi perlahan dimana badan melindungi lemak kita supaya kita boleh hidup lagi lama kerana susah dapat makanan. Makanlah cuma jgn makan karbohidrat & bergula.

Mudah jer nak faham konsep nie, seumpama beruang kan, kan beruang ni ada time dia akan berherbinasi, maksudnya tido dlm gua masa musim sejuk, so, masa dia tidur tu, semua engine dlm badan akan diperlahankan atau metabolisme jadi rendah, sbb sistem badan ingat musim kemarau, jadi badan kena menyimpan lebih byk sumber2 yang boleh menghasilkan tenaga seperti lemak2 degil kita tulah. Makanya, kuranglah lemak terbakar.

Dan juga diet mcm beruang ni jugak berbahaya, sbb bila dah cukup time kita berlapar tu, kita akan makan lebih banyak dari biasa atau istilah org putihnyer ‘we craving for food’ . NO!!! dan faktor2 mcm ni lah menyebabkan badan anda akan mula mengembang malah boleh mengembang jadi double tau.

AZIZI
0139837195

No comments:

Post a Comment