Hamba Mu Berdoa Ya ALLAH..Amin

“Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasih... Ya Allah, sekiranya rezeki kami berada di langit, maka turunkanlah ia; jika ia ada di bumi, keluarkanlah ia; dan jika ia ada di dalam lautan, munculkanlah ia. Sekiranya rezeki kami ada di tempat yang jauh, dekatkanlah ia; jika ia sedikit, banyakkanlah ia; dan jika caranya sukar untuk sampai kepada kami, mudahkanlah ia, serta pindahkanlah rezeki tersebut kepada kami dengan Kemuliaan, Kepemurahan dan KebaikkanMu, dengan RahmatMu, Wahai Yang Maha Pengasihi diantara Yang Pengasih.”

Wednesday, January 4, 2012

Ketahui Bagaimana Tubuh Badan Kita Bekerja...

Tubuh badan manusia mempunyai sistem pertambahan/pengurangan berat badan secara automatik. Contoh, jika makan makanan yang banyak kalori berbanding pembakaran kalori tersebut untuk tenaga bermakna anda akan bertambah berat badan.

Harus diingat bahawa sistem metabolisme badan manusia adalah berbeza antara satu sama lain. Sesetengah orang, bila makan sedikit memperoleh peningkatan berat pun sedikit. Manakala ada yang makan banyak tetapi masih kurus dan slim.

Maka program Slim Diet adalah untuk mengawal pengambilan karborhidrat seseorang pada setiap hari. Jika makan makanan kurang berkarbohidrat tetapi memerlukan tenaga yang banyak, maka lemak sediaada akan dibakar untuk dijadikan tenaga. Yang penting kita perlu tahu tahap karbohidrat yang diperlukan oelh kita setiap hari.

Azizi
0139837195

No comments:

Post a Comment