Hamba Mu Berdoa Ya ALLAH..Amin

“Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasih... Ya Allah, sekiranya rezeki kami berada di langit, maka turunkanlah ia; jika ia ada di bumi, keluarkanlah ia; dan jika ia ada di dalam lautan, munculkanlah ia. Sekiranya rezeki kami ada di tempat yang jauh, dekatkanlah ia; jika ia sedikit, banyakkanlah ia; dan jika caranya sukar untuk sampai kepada kami, mudahkanlah ia, serta pindahkanlah rezeki tersebut kepada kami dengan Kemuliaan, Kepemurahan dan KebaikkanMu, dengan RahmatMu, Wahai Yang Maha Pengasihi diantara Yang Pengasih.”

Wednesday, November 16, 2011

Rakyat Malaysia Paling Ramai Obesiti di Asia Tenggara

Ketua Pegawai Eksekutif, Dr Yahya Baba berkata, jumlah tersebut menunjukkan peningkatan ketara berbanding tahun-tahun sebelum ini disebabkan gaya hidup dan kesedaran mengenai kesihatan masih kurang.

Kajian oleh Kementerian Kesihatan pada 2006 menunjukkan sebanyak 14 peratus penduduk negara ini obesiti dan ia menunjukkan peningkatan setiap tahun.

Statistik menunjukkan obesiti dikalangan orang dewasa negara ini meningkat 250 peratus dalam 10 tahun dari 1996 sehingga 2006, begitu juga dengan pelajar sekolah, 16 peratus daripada mereka mengalami obesiti.

Masalah ini harus dibendung secepat mungkin kerana obesiti akan menyebabkan pelbagai penyakit. Sebab itu negara menganjurkan pelbagai program untuk memupuk kesedaran di kalangan rakyat tentang bahaya obesiti.

Saya dengan berbesar hati menyeru semua yang menghadapi masalah obesiti, marilah menyertai Program Pelangsingan Slim Diet 2. Program yang selamat dan penurunan berat badan secara semula jadi.

Hubungi sya untuk mendapatkan Sd2 dengan harga istemewa.
AZIZI
0139837195

No comments:

Post a Comment