Hamba Mu Berdoa Ya ALLAH..Amin

“Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasih... Ya Allah, sekiranya rezeki kami berada di langit, maka turunkanlah ia; jika ia ada di bumi, keluarkanlah ia; dan jika ia ada di dalam lautan, munculkanlah ia. Sekiranya rezeki kami ada di tempat yang jauh, dekatkanlah ia; jika ia sedikit, banyakkanlah ia; dan jika caranya sukar untuk sampai kepada kami, mudahkanlah ia, serta pindahkanlah rezeki tersebut kepada kami dengan Kemuliaan, Kepemurahan dan KebaikkanMu, dengan RahmatMu, Wahai Yang Maha Pengasihi diantara Yang Pengasih.”

Tuesday, December 6, 2011

Produk Slim Diet 2 Boleh Dapati Di Sini

Bercakap mengenai produk Slim Diet 2 (SDII) ini sememangnya tidak boleh tidak kita perlu faham secara ringkasnya mengenai 2 perkara utama ini iaitu; Indeks Jisim Badan (Body Mass Index-BMI) dan Kalori/Tenaga (Calorie).

Untuk  pemahaman yang lebih jelas BMI ialah alat pengukur jisim badan kita. Ianya menentukan jisim semasa badan kita samaada kurus, seimbang, gemuk atau terlebih gemuk (obesiti). Kalori pula merujuk kepada tenaga dan diukur dalam bentuk kcal.

Tenaga ini ialah apa yang kita dapat melalui pemakanan harian. Setiap apa yang kita makan akan mengandungi nilai kalori. Banyak atau sikit bergantung kepada jenis makanan tersebut (protien, gula, garam, air, karbohidrat dan lain-lain).

Kedua-duanya memainkan peranan terhadap jisim badan kita. Secara ringkasnya; lebihan kalori yang tidak digunakan menyebabkan lemak/kolesterol dan semakin hari akan menyebabkan kegemukan/obesiti. Lemak diperlukan didalam badan tetapi perlu dikawal sekiranya berlebihan. Ukurlah BMI anda dan rujuk pada jadual standard BMI.

Melalui jadual tersebut, anda dapat mengenalpasti indeks jisim badan anda. Sekiranya tidak seimbang, anda perlu memulakan program penurunan berat badan anda atau lebih dikenali slimming diet program. Produk SDII inilah ialah alat untuk anda menjalankan program diet tersebut secara sihat, semulajadi dan selamat

No comments:

Post a Comment