Hamba Mu Berdoa Ya ALLAH..Amin

“Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasih... Ya Allah, sekiranya rezeki kami berada di langit, maka turunkanlah ia; jika ia ada di bumi, keluarkanlah ia; dan jika ia ada di dalam lautan, munculkanlah ia. Sekiranya rezeki kami ada di tempat yang jauh, dekatkanlah ia; jika ia sedikit, banyakkanlah ia; dan jika caranya sukar untuk sampai kepada kami, mudahkanlah ia, serta pindahkanlah rezeki tersebut kepada kami dengan Kemuliaan, Kepemurahan dan KebaikkanMu, dengan RahmatMu, Wahai Yang Maha Pengasihi diantara Yang Pengasih.”

Friday, December 30, 2011

PROTIN PENTING DALAM SD II

"Protin" berasal dari perkataan Greek yang bermaksud 'pertama' kerana protin merupakan asas kepada semua sel yang hidup dan terpenting sekali kerana ia selalu digunakan oleh sistem badan manusia.

Tahukah anada bahawa badan manusia tidak mampu menyimpan protin? Maka ia perlu digantikan setiap 160 hari. Manakala sel-sel hati pula digantikan setiap 2 minggu dan sel-sel darah pula setiap 30 hari. Sel-sel organ ini pula terdiri daripada protin,yang dapat membina, membaiki dan mengekalkan fungsi tubuh kita.

Bagi program slim diet SDII yang diperkenalkan oleh NZ NEW IMAGE, Protin Soya Isolat digunakan sebagai ramuan asas dalam SDII. Ia adalah komponen protin yang telah diasingkan daripada kacang soya, berkualiti tinggi yang setara dengan susu dan telur tetapi yang paling penting ia bebas dari kolestrol dan lemak tepu.

SD II tiada kesan sampingan, tidak berasa lapar, kandungan tenaga yang tinggi dan tidak kerap ke bilik air seperti program pelangsingan yang lain.

No comments:

Post a Comment