Hamba Mu Berdoa Ya ALLAH..Amin

“Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasih... Ya Allah, sekiranya rezeki kami berada di langit, maka turunkanlah ia; jika ia ada di bumi, keluarkanlah ia; dan jika ia ada di dalam lautan, munculkanlah ia. Sekiranya rezeki kami ada di tempat yang jauh, dekatkanlah ia; jika ia sedikit, banyakkanlah ia; dan jika caranya sukar untuk sampai kepada kami, mudahkanlah ia, serta pindahkanlah rezeki tersebut kepada kami dengan Kemuliaan, Kepemurahan dan KebaikkanMu, dengan RahmatMu, Wahai Yang Maha Pengasihi diantara Yang Pengasih.”

Friday, February 17, 2012

Kalkulator untuk kira BMI dan Keperluan Kalori Anda!


Tahukah anda sebungkus nasi lemak memberikan anda kira-kira 3000 Kalori! Ini belum kira nilai kalori segelas air teh tarik yang manis!

Tahukah anda, bahawa dengan bersukan jalan di atas "thread mill" selama 30minit hanya membakar 200Kalori sahaja!
Itu antara faktor-faktor kenapa seseorang itu gemuk/obese, sebab terlalu banyak mengambil makanan berkalori tinggi dan kebanyakan dari kita tidak melakukan aktiviti yang perlu guna banyak kalori. Akibatnya kalori yang berlebihan akan disimpan sebagai lemak yang disimpan di bawah kulit terutamanya di punggung, perut, peha, pipi dll

Di sini saya sediakan pautan ke laman web yang membantu anda mengira BMI anda samada anda obese/gemuk atau tidak.

CLIK DI SINI---> Energy Needs and BMI Calculator

Selamat mencuba!

Dapatkan Slim Diet 2 Dengan Segera, Harga cuma rm120/tin.
SMS/Call:
AZIZI
0139837195

No comments:

Post a Comment