Hamba Mu Berdoa Ya ALLAH..Amin

“Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasih... Ya Allah, sekiranya rezeki kami berada di langit, maka turunkanlah ia; jika ia ada di bumi, keluarkanlah ia; dan jika ia ada di dalam lautan, munculkanlah ia. Sekiranya rezeki kami ada di tempat yang jauh, dekatkanlah ia; jika ia sedikit, banyakkanlah ia; dan jika caranya sukar untuk sampai kepada kami, mudahkanlah ia, serta pindahkanlah rezeki tersebut kepada kami dengan Kemuliaan, Kepemurahan dan KebaikkanMu, dengan RahmatMu, Wahai Yang Maha Pengasihi diantara Yang Pengasih.”

Thursday, March 31, 2011

Slim Diet 2 SD2 - Rakyat Malaysia Semakin Obesiti

Assalamualaikum.. Kajian menunjukkan rakyat Malaysia terdedah risiko obesiti.. semakin lama semakin meningkat saban tahun..
Mengikut kajian yang dijalankan, rakyat malaysia suka makan!!! sangat2 suka makan..pagi mkn, tghari mkn, ptg seronok makan, malam lg la teramat suka makan..Malaysia pulak makanan nya pelbagai..ckp jaaa..?? masak bersantan, berlemak, berkrim…mcm2 ada, setiap negeri ada makanan masing2 yang tip top..sesiapa pun tgok memang nafsu makan membuak2…:-)

Dengan keadaan Malaysia kita yang ada pelbagai jenis makanan, tidak menjadi masalah sekiranya kita RAJIN BERSENAM..Tapi malangnya, kebanyakan orang yang tergolong obesiti..DIA SUKA MAKAN, TAPI MALAS BERSENAM!! itulah menjadi punca utama OBESITI..Jadi kalau tidak mahu bergelar obesiti, BOLEH MAKAN makanan enak di Malaysia, Tapi Rajin lah bersenam..Apabila kita bersenam, akan meningkatkan/mengekalkan  kadar metabolisma badan, maka pembakaran lemak dalam badan menjadi aktif dan dapat menukar apa yang kita makan itu menjadi tenaga harian bukan tersimpan menjadi lemak…

Bagi sesiapa yang dah terlebih makan atau obesiti, anda belum terlambat. Boleh hubungi saya, saya akan bantu anda mcm mana nak turunkan berat badan tanpa perlu berlapar dengan slim diet 2 SD2.

Sila Hubungi/ SMS saya untuk mendapatkan Slim diet 2 SD2

Mohd Azizi Bin Abd Aziz
Tel No : 013 9837195
Emel : mohdazizi2u@gmail.com
website : http://www.newimageasia.com.my/

No comments:

Post a Comment