Hamba Mu Berdoa Ya ALLAH..Amin

“Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasih... Ya Allah, sekiranya rezeki kami berada di langit, maka turunkanlah ia; jika ia ada di bumi, keluarkanlah ia; dan jika ia ada di dalam lautan, munculkanlah ia. Sekiranya rezeki kami ada di tempat yang jauh, dekatkanlah ia; jika ia sedikit, banyakkanlah ia; dan jika caranya sukar untuk sampai kepada kami, mudahkanlah ia, serta pindahkanlah rezeki tersebut kepada kami dengan Kemuliaan, Kepemurahan dan KebaikkanMu, dengan RahmatMu, Wahai Yang Maha Pengasihi diantara Yang Pengasih.”

Monday, August 8, 2011

Turunkan Berat Badan Anda Secara Semulajadi Dengan Slim Diet 2

Memang bisa dikata orang, tetapi kerana kata-kata berbisa itulah menyebabkan Aaron berusaha hendak menurunkan berat badannya. Bukan setiap hinaan itu buruk, ada kalanya di situlah datangnya booster untuk berubah.

Seorang anak yang malas, kerjanya asyik tidur sepanjang hari, sesekali perlu mendengar apa orang kata terhadap dirinya. Andainya dia mendengar jiran berkata, “Jangan jadi macam anak orang sebelah. Dah besar panjang, tapi tak kerja, pemalas, kerjanya asyik tidur sepanjang tahun.”

Kata-kata begitu memang berbentuk hinaan, tetapi ia juga boleh membangkitkan semangat untuk berubah. Kata-kata pedas yang didengar oleh Aaron itu adalah sehari sebelum dia menyertai rancangan realiti mengenai individu gemuk, “The Biggest Loser Asia” (TBLA) untuk musim pertama tahun 2009.

Berat Aaron ialah 159kg sedangkan baru berusia 30 tahun. Dia menghidap hipertensi, tahap kolesterol terlalu tinggi, kadar degupan jantung yang laju dan mudah penat apabila melakukan sesuatu kerja.

Kini hidup Aaron telah berubah sepenuhnya. Dia berjaya mengurangkan berat badan sebanyak 60kg sejurus program berakhir. Sejumlah 46kg diturunkan sepanjang empat bulan berada di dalam kem manakala 14kg lagi sewaktu menjalani rutin diet dan senaman di luar program iaitu apabila pulang ke rumah masing-masing.

Kini, Aaron dengan berat badan 99kg kembali menjalani kehidupan biasa. Jurulatih kecerdasan TBLA, Kristy dan Dave yang telah memberikan Aaron ‘kehidupan’ baru berkata, dalam menanam impian mendapatkan berat badan yang ideal, ia memerlukan kesungguhan dan menuntut pengorbanan yang tinggi.

Bagaimanapun, faktor utama yang mampu menyumbang ke arah penurunan berat badan ialah kombinasi antara amalan pemakanan dan cara hidup sihat perlu diseimbangkan dengan aktiviti kecerdasan sehari-hari.

Turunkan berat badan tuan/puan dengan Slim Diet 2. Penurunan adalah pasti, 1 tin Sd2 seminggu bersamaan 3 kg setiap minggu adalah pasti sekiranya setia pada syarat. Sd2 adalan produk turunkan berat badan yang berkesan,produk pelangsingan badan yang terpantas, pengurangan berat yang maksimum, menjimatkan dan dijamin akan memuaskan hati anda.

Kepada sesiapa yang berminat untuk menurunkan berat badan, berminat nak jadi kurus, nak tahu baganaimana cara untuk kurus, boleh hubungi saya untuk mendapatkan Sd2. Produk pelangsingan badan yang berkesan, terbaik dan harga yang mampu dibeli oleh semua orang.

Mohd Azizi Bin Abd Aziz
Supervisor
ID No : 255016
Tel No : 013 9837195
Emel : mohdazizi2u@gmail.com
N.Z New Image Sdn Bhd
Products : Alpha Lipid Lifeline, Slim Diet 2 & Alpha Lipid Sleep Time
website : http://www.newimageasia.com.my/ 
Related Blog : http://alphalipid2sihat.blogspot.com/
                    : http://sleeptime-net.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment