Hamba Mu Berdoa Ya ALLAH..Amin

“Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasih... Ya Allah, sekiranya rezeki kami berada di langit, maka turunkanlah ia; jika ia ada di bumi, keluarkanlah ia; dan jika ia ada di dalam lautan, munculkanlah ia. Sekiranya rezeki kami ada di tempat yang jauh, dekatkanlah ia; jika ia sedikit, banyakkanlah ia; dan jika caranya sukar untuk sampai kepada kami, mudahkanlah ia, serta pindahkanlah rezeki tersebut kepada kami dengan Kemuliaan, Kepemurahan dan KebaikkanMu, dengan RahmatMu, Wahai Yang Maha Pengasihi diantara Yang Pengasih.”

Wednesday, December 19, 2012

Dulu 87kg..Skrg 81kg Denga Diiet Alpha Lipid Sd2

Timbang selepas sahur... pada 29 Julai 2012


Alhamdullilah! Syukur! Terima kasih Allah! Aku tak pernah reduce berat badan sebanyak ini, ini lah realitinya! Berat aku pada 08 Mei 2012 adalah sebanyak 87.6KG. Then aku pakai premiun beautiful berat aku reduce hingga 82KG. Tapi bila PB dah longgar berat aku naik semula sehingga 85KG. Itu pun sebab aku tak jaga makan. Main redah jer... Aku makan nasi setiap hari, so tak konsisten berat.

Sekarang aku masih pakai PB. Mahal ok! Longgar pon pakai! Berat aku turun naik antara 85KG hingga 83KG... Kira purata 84KG lah kan. Berat aku duduk kekal macam tu je setiap hari.. Nak jengah ke 82KG dan macam susah jer.. Aku tak makan pon turun 83KG je.. Makan skit terus naik 85Kg.. Macam tu la setiap hari.

Bulan puasa aku cuba produk baru lak. Alpha Lipid SD2.. Actually aku baru cuba seminggu! Nak tengok jugak la perubahan berat yang ada kan.. So aku dengan nekadnya terus TINGGALKAN nasi... No more nasi! Hari pertama puasa je aku makan, itu pon sebab aku berbuka dengan Ma and family. Kire hari penamat kepada nasi la kan!

Setiap hari aku makan makanan yang ade protin seperti daging dan ayam. Sebab nak burn fat la katekan! Aku konsisten minum SD2.. Cume sekali je aku tertinggal minum sebab aku makan bufet ramadan kat opis. Tapi lepas tu aku sambung minum semula.

Dalam tempoh seminggu aku diet dengan SD2, aku 2 kali langgar pantang makan kat bufet ramadan. Aku TAK makan nasi, tapi aku makan over banyak skit... huhuhu Tapi berat still turun! Alhamdulillah! Tak sangkala plak berat maintain turun.

Secara jujurnya berat aku masa mula-mula aku minum SD2 ialah 85.1KG... Tapi aku cakap permulaan minum ialah 83KG. Yer la nak sedapkan hati... Tak nak la nampak diet aku sebelum ni agak gagal! huhuhu... Tapi tak pe, aku sabar! So secara official berat aku masa minum SD2 pada 23 Julai 2012 ialah 85.1KG sekarang selepas seminggu aku minum SD2 berat aku ialah 81KG. Penurunan sebanyak 4.1KG! 4KG seminggu banyak jugak kan! Pagi aku timbang berat aku 81.5KG tapi sebelum berbuka aku timbang berat aku ialah 81KG tepat... Lose another 0.5KG...

Esok hari baru minggu baru untuk aku meneruskan perjuangan SD2.. Aku tak nak letak target takut aku hampa! Then aku just bersyukur dengan apa yang akan reduce nanti. Yang pasti aku harap lelemak kat muka dengan perut aku ni dalam reduce secepat mungkin! I nak jadi Aaron Aziz yang gosok gigi! hahahahaha...

No comments:

Post a Comment