Hamba Mu Berdoa Ya ALLAH..Amin

“Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasih... Ya Allah, sekiranya rezeki kami berada di langit, maka turunkanlah ia; jika ia ada di bumi, keluarkanlah ia; dan jika ia ada di dalam lautan, munculkanlah ia. Sekiranya rezeki kami ada di tempat yang jauh, dekatkanlah ia; jika ia sedikit, banyakkanlah ia; dan jika caranya sukar untuk sampai kepada kami, mudahkanlah ia, serta pindahkanlah rezeki tersebut kepada kami dengan Kemuliaan, Kepemurahan dan KebaikkanMu, dengan RahmatMu, Wahai Yang Maha Pengasihi diantara Yang Pengasih.”

Sunday, January 6, 2013

Kenapa Perlu Protien Semasa Diet Alpha Lipid Sd2

Dalam program body weight management nie kena makan ye x perlu berlapar..MESTI MAKAN. Kalau berlapar, badan akan kekurangan tenaga untuk memulakan pembakaran lemak sebab otak telah memberi signal impuls kepada badan utk melakukan penggunaan tenaga dengan sedikit. Maka, kita kurang bertenaga dan pembakaran lemak akan perlahan



Kita juga kenalah pantang untuk mengambil karbohidrat yang berat dan No SUGAR  ok!!  Sebab alang2 kita berdiet n guna produk ni mestilah kita nak hasil maksima. Produk dah boleh bantu mangkinkan pembakaran lemak, tapi kalau kita tak jaga kemasukan karbohidrat dalam badan kita, tak berkesan lah! berat turun perlahan macam naik keta lembu! :P hehe

SEBABNYA?? kerana badan kita membakar apa yang tengah masuk badan kita bukan lemak yang ada badan kita, so tiada penurunan yg akan berlaku! sedih tak ??

MESTI TAHU: BAGAIMANA LEMAK BADAN TERJADI?

Makanan yang kita makan mencetuskan pelbagai tindak balas di dalam badan kita. Makanan yang tinggi dalam karbohidrat ditapis atau gulanya dipecahkan kepada gula ringkas yang dipanggil glukosa dan diserap ke dalam darah dengan cepat. Badan bertindak balas kepada peningkatan glukosa darah ini, dengan melepaskan insulin yang cukup untuk mengeluarkan glukosa daripada darah dan memasukkannya ke dalam sel untuk tenaga, atau menyimpan untuk kegunaan kemudian. Cuba teka dalam bentuk apa ianya sering disimpan? Ya betul, lemak!


So, jaga permakanan yg sihat, amalkan makan lauk2 kaya dengan protein dan sayur! 
PERUMPAMAAN UNGGUN API
Bayangkan macam nie pembakaran
 lemak sama dengan buat unggun api :)

Wajib ada
Protien+Carb (makanan) = kayu api
metabolisme badan = Api (kekuatan bergantung kepada faktor umur)

Perlu ada
Alpha Lipid SD2 = minyak tanah (pemangkin)
Workout = kipas (angin)

Semua di atas adalah perlu untuk pembakaran lemak yg effective.

No comments:

Post a Comment