Hamba Mu Berdoa Ya ALLAH..Amin

“Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasih... Ya Allah, sekiranya rezeki kami berada di langit, maka turunkanlah ia; jika ia ada di bumi, keluarkanlah ia; dan jika ia ada di dalam lautan, munculkanlah ia. Sekiranya rezeki kami ada di tempat yang jauh, dekatkanlah ia; jika ia sedikit, banyakkanlah ia; dan jika caranya sukar untuk sampai kepada kami, mudahkanlah ia, serta pindahkanlah rezeki tersebut kepada kami dengan Kemuliaan, Kepemurahan dan KebaikkanMu, dengan RahmatMu, Wahai Yang Maha Pengasihi diantara Yang Pengasih.”

Wednesday, April 13, 2011

Obesiti Jejaskan Kesuburan - Sd 2 Bantu Turunkan Berat Badan

Masalah obesiti boleh memberi kesan kepada kesuburan seseorang kerana ia mengganggu perjalanan atau kitaran haid. Ada beberapa perkara yang dikaitkan dengan obesiti dan risiko hamil.

Risiko pertama, diabetes dan darah tinggi semasa mengandung. Diabetes ketika mengandung sukar dipastikan kecuali ujian darah dilakukan. Selain berat badan, sejarah keluarga yang mempunyai risiko diabetes, umur melebihi 35 tahun adalah di antara beberapa ciri-ciri yang kami cari untuk ujian darah.
Ujian darah ini paling sesuai dilakukan ketika usia kandungan mencecah 26 hingga 28 minggu. Ujian ini membabitkan pengambilan darah selepas berpuasa semalaman dan selepas pengambilan air glukos.

Darah tinggi juga mempunyai risiko bagi yang obes ketika mengandung. Semasa lawatan atau pemeriksaan antenatal, tekanan darah ibu atau bakal ibu itu akan diperiksa. Darah tinggi ketika hamil ada banyak risiko jika tidak dikawal. Ini termasuk boleh menyebabkan sawan dan menyebabkan pertumbuhan terbantut.

Selain itu, ibu-ibu yang obes juga mempunyai risiko melahirkan bayi besar.
Bayi yang terlalu besar mungkin memerlukan pembedahan caesarean dan kalau lahir secara biasa mempunyai risiko bahu bayi tersangkut atau ‘shoulder dystocia.’

Sekiranya ibu yang obes memerlukan suntikan epidural semasa bersalin atau caesarean, ia sebaliknya menjadi agak sukar disebabkan masalah obesiti.

Apa yang HARUS tuan/puan lakukan???
Cuba mengawal berat badan tuan/puan supaya komplikasi yang dinyatakan diatas tidak berlaku. Dengan Slim Diet 2, tuan/puan boleh mengawal berat badan. Penurunan 3 kg setiap minggu adalah pasti sekiranya setai pada syarat. Sd2 adalan produk turunkan berat badan yang berkesan, pengurangan berat yang maksimum, menjimatkan dan dijamin akan memuaskan hati anda.

Kepada sesiapa yang berminat untuk menurunkan berat badan, berminat nak jadi kurus, nak tahu baganaimana cara untuk kurus, boleh hubungi saya untuk mendapatkan Sd2. Produk pelangsingan badan yang berkesan, terbaik dan harga yang mampu dibeli oleh semua orang.

Mohd Azizi Bin Abd Aziz
Tel No : 013 9837195
Emel :
mohdazizi2u@gmail.com

No comments:

Post a Comment