Hamba Mu Berdoa Ya ALLAH..Amin

“Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasih... Ya Allah, sekiranya rezeki kami berada di langit, maka turunkanlah ia; jika ia ada di bumi, keluarkanlah ia; dan jika ia ada di dalam lautan, munculkanlah ia. Sekiranya rezeki kami ada di tempat yang jauh, dekatkanlah ia; jika ia sedikit, banyakkanlah ia; dan jika caranya sukar untuk sampai kepada kami, mudahkanlah ia, serta pindahkanlah rezeki tersebut kepada kami dengan Kemuliaan, Kepemurahan dan KebaikkanMu, dengan RahmatMu, Wahai Yang Maha Pengasihi diantara Yang Pengasih.”

Monday, April 11, 2011

Tahukah anda, berlapar bukanlah cara yang betul untuk berdiet.

Assalamualaikum..


Selasa 16 November 2010 Akhbar Kosmo melaporkan Seramai 16.8 juta atau 60 peratus daripada 28 juta penduduk Malaysia mengalami masalah kegemukan termasuk golongan kanak-kanak dan jumlah itu menunjukkan peningkatan membimbangkan sejak akhir-akhir ini.


Daripada jumlah tersebut, kira-kira 50 peratus atau sebanyak 8.4 juta orang mengalami masalah obesiti manakala baki 50 peratus lagi merupakan penduduk melebihi berat badan ideal.

Perkara tersebut didedahkan oleh Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai yang melahirkan kebimbangan kerana ia merangkumi semua peringkat umur.

Bagi saya ini disebabkan oleh tabiat pemakanan orang Malaysia yang suka makanan yang berlemak dan kurang melakukan aktiviti senaman. Kegemukan boleh menyebabkan penyakit seperti darah tinggi, jantung, stroke, gout, kencing manis dan lain-lain penyakit kronik. Sanggupkah anda menderita penyakit seperti ini?Lebih-lebih lagi dengan kos perubatan yang semakin meningkat.Kalau tak sanggup anda perlu memulakan langkah awal dengan cuba menurunkan berat badan.

Anda perlu mengamalkan pemakanan secara sihat. Anda juga perlu rajin melakukan aktiviti senaman. Memandangkan kebanyakan rakyat Malaysia pada masa ini sibuk dengan aktiviti harian Syarikat New Image ada jalan penyelesaian dengan lahirnya produk pelangsingan Slim Diet 2 yang berasaskan isolate protein soya. Anda tak perlu berlapar malah perlu makan untuk turunkan berat badan. Andaboleh mengambil makanan berprotein seperti ayam,ikan,daging, telur, sea food.dan makananyang perlu dihindarkan adalah karbohidrat.Ini kerana badan kita hanya perlukan sedikit sahaja karbohidrat untuk keperluan harian.

Tahukah anda, berlapar bukanlah cara yang betul untuk berdiet. Berlapar akan membuatkan kadar metabolisme anda menurun dan pembakaran lemak menjadi perlahan.badan juga akan memberi signal bahawa badan anda berada dalam keadaan darurat dan ia akan menyimpan lemak.


Kepada sesiapa yang berminat untuk menurunkan berat badan, berminat nak jadi kurus, nak tahu baganaimana cara untuk kurus, boleh hubungi saya untuk mendapatkan Sd2. Produk pelangsingan badan yang berkesan, terbaik dan harga yang mampu dibeli oleh semua orang.

Mohd Azizi Bin Abd Aziz
Tel No : 013 9837195
Emel :
mohdazizi2u@gmail.com
website : http://www.newimageasia.com.my/

No comments:

Post a Comment